Čo je to PPC?

PPC: najúspešnejší model internetovej reklamy

Predstavte si reklamu, za ktorú platíte len vtedy, keď naozaj niekoho zaujme. Reklamná kampaň, ktorú môžete pružne meniť podľa toho, ako úspešná je. Reklamu, ktorá vás stojí presne toľko, koľko chcete a ktorá vám navyše presne prezradí, ako sa vaši zákazníci na stránkach správajú. Presne také je PPC.
Predstavte si, že chcete ísť na víkend do Paríža. Potom, čo do vyhľadávača zadáte letenky Paríž, objaví sa na prvom mieste niekoľko ľahko podfarbených inzerátov. Narazili ste na PPC kampaň. PPC (pay per click) je model platby za internetovú reklamu spočívajúci v platbe za kliknutie, teda za kliknutie na reklamu. Narozdiel od bannerovej reklamy teda neplatíte za to, že sa Vaša reklama niekomu len zobrazí, ale platíte priamo za príchod návštevníka na Vaše stránky.

Výhod PPC je hneď niekoľko:

  • platíte len za návštevníkov privedených na Vaše stránky
  • takmer ihneď sa môžete objaviť na titulnej stránke výsledkov vyhľadávania
  • skvelá možnosť zacielenia vďaka kľúčovým slovám, ktoré si vyberiete
  • kampaň spravujete online, takže všetky zmeny vidíte prakticky okamžite.
  • sami si píšete inzeráty a vyberáte kľúčové slová
  • presne kto, kedy a odkiaľ k vám na stránky prišiel a čo tam robil
  • prehľadné štatistiky, vďaka ktorým si ľahko spočítate návratnosť investícií, teda či ste v pluse, alebo pred krachom:
Prvým krokom prípravy PPC kampane je výber relevantných kľúčových slov, na ktoré chcete, aby sa Vaša reklama zobrazovala. Tie potom rozdelíte do reklamných kampaní a zostáv. Nasleduje vytvorenie reklamných textov. Na základe štatistík sa kampaň priebežne optimalizuje, aby sme dosiahli čo najlepšie výsledky.

PPC reklama je lacná a efektívna

Jedným z dôvodov, prečo je PPC reklama tak obľúbená, je jej cena. Závisí na tom, na aké kľúčové slovo chcete inzerovať. Existujú slová, za ktorých inzerciu budete platiť 20 halierov. Tie spravidla majú nízku hľadanosť. Na druhej strane ale sú aj slová, za ktoré môžete zaplatiť niekoľko desiatok korún. Takéto "pôžičky" vás môžu stáť napríklad 25 korún za klik. Pre vás ale nie je najdôležitejšia cena za kliknutie, ale cena za konverziu. To znamená, koľko zaplatíte PPC systému za človeka, ktorý u Vás nakúpi.
PPC je prakticky najúspešnejší reklamný model. Je ale nutné sa o neho náležite starať, byť obozretní pri výbere kľúčových slov a kampaň vhodne optimalizovať. Potom môžete dosiahnuť veľmi zaujímavé výsledky, ktoré iným spôsobom zrejme nedosiahnete.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára