Čo je to SEO?

SEO: Aby vás Google našiel

Ak chcete byť na internete úspešní, musíte byť videní. A ak chcete aby vás ľudia videli vo výsledkoch vyhľadávania, musíte sa prispôsobiť požiadavkám vyhľadávačov. A práve to má za úlohu odbor nazývaný SEO. Autorské Optimisation je však oveľa viac, než len optimalizácia pre vyhľadávače. Úlohou SEO je aj zabezpečiť, aby bolo možné stránky efektívne používať a tým zaisťujú lepší konverzný pomer.
Aby vyhľadávač ľahko našiel váš web , musí vykazovať určité faktory. Tie sa dajú rozdeliť na tie, ktoré sú priamo na stránke (on-page) a na tie, ktoré sú inde na webe (off-page). Ak má byť úspešný, nesmie web vykazovať zásadné nedostatky ani v jednej z týchto skupín.

Ako zdanlivo dôležitejšie sa môžu javiť on-page faktory. To sú tie, ktoré sa nachádzajú priamo na stránke a vyhľadávač podľa nich rozpoznáva obsah stránky. Ak chcete mať k vyhľadávaču priateľský web, mal by obsahovať texty, ktoré v sebe majú dostatok vhodných kľúčových slov.
Vyhľadávače oceňujú korektné správanie, takže penalizujú tých, ktorí sa ich snažia podviesť. Je tak nevhodné napríklad vkladať príliš veľa kľúčových slov spôsobom, ktorý vidí vyhľadávač, alebo návštevníc,i alebo tvoriť duplicitné obsah. Ako on-page faktory môžeme označiť aj niektoré technické aspekty. Tu je vhodné spomenúť napríklad nevhodné použitie Java Script.

Za najvýznamnejšie off-page faktor možno považovať počet odkazov smerujúcich na danú stránku. Internetové vyhľadávače zvyčajne radí výsledky podľa toho koľko a ako kvalitných odkazov na stránku vedie. Kvalita sa meria pomocou ranku (Google má svoj Page Rank a napríklad Zoznam bonus).
Cieľom práce SEO je zvýšiť návštevnosť webu. Zjednodušene ide o umiestňovanie stránky na popredných pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania kľúčových slov. SEO ako také je iba jednou z niekoľkých disciplín odboru zvaného SEM. Patrí sem ďalej napríklad zlepšovanie použiteľnosti a prístupnosti webových stráno

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára